Cryo Pen

En behandling med CryoPen kan give dig en mere ensartet hud!

Jo mere ensartet huden ser ud, jo yngre ser man også ud. CryoPen behandlingen er en effektiv måde til fjernelse af godartede hudvækster,såsom alderspletter/leverpletter, skintags, milier og fedtknopper.

Vi arbejder ikke i øjenbryn eller på vippekant, da det kan risikere at ændre hårvæksten. Vi behandler heller ikke modermærker.

Hvad er CryoPen?

CryoPen er en lille håndholdt apparat som anvender kvælstof C2O i flydende form. Når man fryser med dette vil der komme et lille sår i øverste hudlag.
CryoPen arbejder med stor præcision og kan derfor sikkert forbedre simple hudforandringer uden at skade den omgivne hud. Ofte er én behandling nok, dog ses det, at det kan kræve flere behandlinger. Bliver det tilfældet gøres det med minimum fire ugers interval.

Cryopen

Hvordan foretages behandlingn?

En behandling indledes med en gratis konsultation, hvor du får nøje information omkring behandlingen. Hvis vi har den mindste tvivl vil vi ikke tilbyde behandling. Du skal have underskrevet en samtykkeerklæring før vi behandler med CryoPen.

Ved behandling med CryoPen fryses det pågældende område kortvarigt og det behandlede område vil derefter fremtræde mere bleg end den omkringliggende hud. CryoPennen peges direkte mod det sted som skal behandles. Vi påfører huden gassen i 5-10 sekunder indtil der ses et hvid skum, hvilket er is.

Hvordan ser huden ud efter behandlingen?

Efterfølgende vil der ses rødme og hævelse på det behandlede område. Enkelte gange vil der opstå mindre blærer, hvilket er helt normalt. Man skal ikke prikke hul på denne blære, da der sker en opheling indeni. I løbet af 3-4 dage vil der komme en sårskorpe på det behandlede område. Denne forsvinder i løbet af 2-3 uger.

Resultatet af behandlingen kan variere fra person til person, afhængig af ens hudtype. Der er risiko for, at det behandlede området er lysere end resten af huden.

Ved omgang i urent miljø skal man anvende vandafvisende plaster for at reducere risikoen for inflammation.

Efter endt opheleling vil skorpe / skintags falde af af sig selv og du vil få en fin ny lyserød hud efterfølgende som fortsat heler op og der er vigtigt at beskytte området mod enhver påvirkning af sol. Der skal benyttes en fugtighedscreme og/eller solcreme med solfakter SPF 50 eller vandafvisende plaster for at undgå pigmentering. Det anbefales, at man beskytter området mod solen i et år efter behandlingen.

Overbehandling, solbadning og mangelfuld hjemmepleje efter behandlingen kan medføre hyperpigmentering eller ar.

Cryopen resultater

Er der risici ved behandlingen?

Resultatet af behandlingen kan variere fra person til person, afhængig af hudtype. Der er risiko for, at det behandlede område kan være lidt lysere end resten af huden. Der er også en lille risiko for hyperpigmentering. Sjældenst opstår der infektion af det behandlede område. Arvæv opstår normalt ikke hvis sårene passes og sårskorperne lades urørte.

Pris for behandling

Konsultation. Gratis